15 April 2011

Masquerade Dinner

(^_____^)
a smile greets all even though final exam is about to start..

cuma nak story morry pasal 1 cerita basi sebab event tu dah lama lepas (080411)

"MASQUERADE DINNER"


jamuan makan malam anjuran majlis perwakilan kolej kediaman tan sri aishah ghani atau KKG bertemakan "Glamorous With Mask".. selaku personal assistant (PA) kepada encik YDP majlis perwakilan iaitu Cik Abang saya, saya berjaya jadi "tukang sibuk" daam event ni.. ke hulu ke hilir follow dia urus hal-hal event.. tampal poster, cari topeng VIP, jumpa orang, macam-macam lagi.. sibuk sungguh menyibuk saya ini (*_*)

:: Tukang sibuk @ PA ::

ni la gambar PA tak berbayar itu, berjaya cari topeng lagi mahal dari topeng Cik Abang dan buat pertama kalinya pakai lawa-lawa dengan blaus pilihan Cik Abang,tudung-tudung dan fashion advisor tajaan housemate yang comel-comel.. thanx buat saya jadi lain dari biasa, (^^,)

majlis bermula dengan ucapan VIP,sesi makan-makan, penyampaian hadiah dan games untuk tetamu-tetamu majlis.. suka tengok semua sporting ang all are dressing glamourously.. 1st time ada dinner dengan mask-mask bagai ni, good job and congrats kepada ahli-ahli MPKKG yang banyak bersusah payah nak pastikan event ni run smoothly..

:: With glamourous housemates ::


:: Us @ Masquerade Dinner ::

FYI, dapat jugak bawa balik 2 hadiah malam tu, hadiah sebab tolong menyibukkan diri dalam hal-hal MPKKG dan 1 hadiah lagi Queen of the Nite (??)
tak pasti la camne budak-budak ni pilih, adakah konspirasi YDP atau .......?? title tersebut kelakar sebab ramai lagi dressing vogue-vogue segala ok.. aha.. adik, ma pun gelak bila bagitau dapat hadiah dengan title tu..
"camne dorang pilih?"
"haha, camne boleh dapat"
kata dorang, muahaha..

abis cerita hikayat Masquerade...

ada 2 lagi event lagi berjaya di'attend' 2 3 hari ni iaitu i-INVEX dan Anugerah Gemilang Siswa.. tapi takde gambar-gambar sebab SE W810i saya agak manja-manja biawak sekarang..

gi i-INVEX pun sebab BFF Cik Abang masuk bertanding.. sambil-sambil gi, tengok-tengok la invention student-student dari sekolah menengah, universiti tempatan dan antarabangsa dan politeknik.. sangat5 menarik invention mereka-mereka ini.. memang tak rugi gi tengok, banyak juga la pamphlet-pamphlet dikumpul...

Anugerah Gemilang Siswa lak gi sebab Cik Abang dapat Anugerah Budi Gemilang.. dia kata hari tu dah teman gi MeGA'11, sekarang kena teman dia lak gi AGS'10.. tapi takde gambar jugak.. best gak gi AGS ni, tengok performance artis-artis UniMAP, student International, band, macam-macam lagi....

phew, tiba-tiba cam banyak lak taip..
that's all for now..
guess seeing you guys again after final exam..
wish me luck in final ya, 5 papers to go through in 2 weeks..

bye for now.. (^_____^)

01 April 2011

MeGA'11

(^_____^)
smile, smile, smile....

Happy April everybody!!
eh2, dah bulan 4 dh??
final bulan ni..(T_T) cepatnya masa berlalu....

straight to the topic..


MeGA, Microelectronic Gala Awards pada 28 Mac 2011..
ala-ala Grammy Awards bunyinya, haha.. ni kali ke-2 aku di majlis anugerah ni dalam masa 2 tahun setengah di UniMAP ni.. dua-dua majlis aku attend sebab dapat Anugerah Bestari..
untuk anugerah ni, aku rasa ni best perfomance aku dalam exam dengan pointer 3.32.. tu pointer untuk sem 5, bukan keseluruhan.. kalau keseluruhan, baru lepas sket dari 3 pointer..

enough babbling, jom tengok gambar malam MeGA 2010/2011..

Saya menang award, ihiks..

 
Saya jugak, wahahaa..


..:: The Housemates ::..


err.. gaya junjung award sume ok..


Us @ MeGA'11

tu sedikit sebanyak gambar-gambar yang rajin di'upload' untuk entry kali ni.. segan tunjuk banyak-banyak, sebab aku posing cam ayu kayu... bab-bab posing memosing ni memang fail sket..

akhir kata, tahniah kepada semua yang dapat anugerah dekan, anugerah bestari dan anugerah sukan.. thanx a zillion bunch juga kepada Cik Abang sebab jadi driver hantar gi Dewan Kapitol, Cik Syariniey dan Cik Suriatiey atas gambar-gambar di MeGA'11 dan semua orang-orang yang terlibat...

02 March 2011

Bulan Mac Sudah...

(^_____^)
sweet smile welcomed my lovable readers..

sekarang jarang sangat5 jenguk2 Blogger.com atas faktor2 line internet slow macam siput2 dan masalah2 yang direka sendiri... thehehe :)

oleh sebab teringin nak update hari ni, maka wujud entry x seberapa ni... what's the story??

My adorable readers,


adakah anda2 dah melawat page My Waffle & Kerepek Centre?? bisnes waffle yang semakin maju dengan macam produk2 sampingan dari usahawan2 UniMAP.. ada ice-blended, dadih dan macam2 lagi.. dah makin meriah cafe tu.. (^^,)
looking forward to the next event (kalau ada)...

story number 2...
semalam (1 Mac) cukup 2 tahun setengah berstatus in a relationship with Cik Abang, ehe..



semoga status ni tahan sampai bila2 dengan orang yang sama.. pray for us yaa!!

story seterusnya pasal study..
mood keMALASan meruap-ruap.. jadual yang sangat x pack buat saya jadi MALAs ok.. jadual pack pun bising, x pack pun nak bising jugak, x syukur langsung.. :P
lagi sebulan ntuk final exam.. sem ni 5 paper akan tentukan thap pointer seterusnya, harap2 terus naik..
lepas exam, kena siap2ntuk praktikal pulak... haishh...

nak update sepanjang mungkin,
tapi selalu mati idea nak mengarut...

guess it's all for now..
till next moment yaa!

"LIVE TO LEARN TO LIVE"

23 February 2011

Sebulan Kemudian......

(^_____^)
greetings ladies and gentlemen...

hampir2 sebulan x update blog.. antara alasan2 agak munasabah adalah............
malas + tenet slow + assignment & test + part-time

entry sebelum ni story pasal part-time job dalam bisnes waffle bersama Cik Abang... lepas CNY aritu, dah selamat beroperasi bisnes waffle di Kg Wai... (^^,)

btw, kedai waffle di Kg Wai dah ada page sendiri di Facebook, so rajin2 la like page
untuk tau lebih lanjut perkembangan My Waffle..

event pertama disertai My Waffle di Karnival Jom Masuk U! di Dewan 2020 di Perlis... sambutan amat menggalakkan walaupun ada sket masalah teknikal, ehe..

thanx a zillion bunch to all sharepartner and those that support My Waffle & Kerepek Centre...

sebenarnya kurang idea nak update buat masa ni..
think that's all for now..
promise u more story next moment..
till we meet again

"LIVE TO LEARN TO LIVE"

27 January 2011

Mem"BUSY"kan diri

(^_____^)
senyum itu awet muda, muehehe...

lama x update, padahal hari2 bukak BLOGGER.COM ni... tekan "New Post" tapi tiba2 mati idea nak tulis pasal pe... haishh..

rujuk title di atas, 2 3 minggu ni berjaya mem"BUSY"kan diri dengan membuat part-time kat kolej kediaman Wang Ulu bersama incik Big Boss a.k.a Cik Abang Comel.... aha..
apekah keje part-time aku buat?? Jeng3..................

gambar waffle x bape nak lawa

keje kat kedai waffle Wang Ulu, kedai kepunyaan kawan kepada incik Big Boss a.k.a. Cik Abang Comel, muahaha.. (gambar kurang lawa, guna SE W810i je..)

xde sibuk mana pun, sempat makan waffle ag... tu the best part la.. the keje part lak, aku kena bancuh tepung, masak waffle, letak2 flavor, basuh bekas2.... gilir2 ngan CAC buat keje ni, seronok gak.. lepas cuti ni Big Boss suruh keje cawangan baru lak..
Waffles kat Kg Wai ngan bisnes partner dia... sapa2 kat seberang ramai dan kg wai, nanti jangan lupa jadi pelanggan tetap ye... (*_^)

tu je la story morry pasal mem"BUSY"kan diri.. sibuk la sangat,aha..
till next moment...

"LIVE TO LEARN TO LIVE"

12 January 2011

Saya Pelajar UniMAP

(^_____^)
a smile greet all adorable and lovable readers...
apa khabar semua???

hari ni teringin nak join segmen dari BLOG PILIHAN MALAYSIA, iaitu segmen Sahabat Blogger: Pelajar Universiti Awam..


merujuk tajuk di atas, saya adalah pelajar dari Universiti Malaysia Perlis, atau short form nya UniMAP.. sekarang dalam proses untuk bawak balik degree dalam course Kejuruteraan Fotonik under School of Microelectronic... tahun ni dah masuk tahun ke-3 saya study kat UniMAP tercinta ni, berbaki lagi setahun kat sini...

mula daftar di UniMAP pada 29 Jun 2008 dan akan tamat dalam masa setahun lagi, lebih kurang dalm bulan Ogos 2012...

pengalaman kat UniMAP banyak sangat5, nak story morry semua x sempat kot... lagipun dah 3 tahun jadi penghuni UniMAP ni, macam2 pengalaman dah dapat...

antara pengalaman menarik kat UniMAP........

:: The Photonian yang havoc ::

:: Lepaking dgn Photonic's Girls kat Kuala Perlis ::

:: Sebelum bertolak ke Bukit Ayer untuk Program Tauatan Kasih ::

:: 1st time masuk Cleanroom (wafer fabrication) ::

:: Photonic Dinner ::

dan paling x lupa, kenal cik abg ni dan sekarang dah masuk 2 tahun dengan dia.. ehe, tbe2 blushing..

:: time rumah terbuka aidilfitri 2010 di Kg Wai ::

itu dia serba sedikit story morry saya sebagai student di UniMAP ni... cukup kot ni untuk masuk segmen BLOG PILIHAN MALAYSIA, hehe..

that's all for now,
till next moment......

"LIVE TO LEARN TO LIVE"

04 January 2011

New Year, New Adventure

(^_____^)
happy new year readers!!

rasanya x terlambat lagi nak wish selamat tahu baru 2011.. hari ni 04 Januari 2011.. kalau ikut tahun, dengan rasminya umur dah 22 tahun... kalau ikut tarikh lahir, umur aku baru 21 tahun 7 bulan dan beberapa hari,jam, minit dan seterusnya.. cukup pasal umur..

masuk tahun 2011 juga dengan rasminya pengajian dalam ijazah bersisa lagi setahun lebih, dah x lama dah nak abis... ahaha (^^,) semester ni jadual memang lagi bahagia dari semester lepas, kelas 2 jam je sehari..

best x? best x?

dengan 4 subjek yang bawa 12 jam kredit, amat5 berharap pointer boleh maintain.. xleh lalai dengan jadual yang nampak relax, kot2 jadi malas nanti... :)

lastly, aku harap tahun ni lebih baik dari tahun2 sebelum ni.. harap dapat belajar benda baru, pengajaran baru, pengalaman baru, semua baru la....

HAPPY NEW YEAR 2011, hope this year more joy than sorrow to all of us...

that's all for now,
till next moment...

"LIVE TO LEARN TO LIVE" 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...